maandag 9 oktober 2017

Zing mij naar huis

Afgelopen weekend heb ik het boek Zing mij naar huis gelezen. Het is deel zes van 'de Bob Dylan aantekeningen' van Tom Willems. Ik heb dit boek met plezier gelezen, maar dat komt vooral vanwege de gedeelde passie die ik heb met Tom. Verwacht geen tekstanalyses of verdiepingen in het werk van Dylan. In deze aantekeningen-reeks schrijft Tom vooral over het 'leven met Dylan'.
Is dat een probleem? Nee, ik vind het wel leuk. Want het overlapt mijn eigen leven ook een beetje. Ik ben dan ook altijd benieuwd of ik mezelf nog in de aantekeningen terugvind. Dat is niet het geval bij Zing mij naar huis. Althans, niet letterlijk. Wel heeft hij het over een opmerking, waarmee hij naar mijn blog verwijst.
Denk ik.
Halverwege januari werd bekend dat het boek Light Come Shining eraan kwam. Schrijver Andrew McCarron in op drie crises in het leven van Dylan. Ik schreef dat ik niet wist om welke crises het precies ging. Als het tenminste gaat om de derde crisis, waarbij Dylan opnieuw door God werd aangeraakt. Ik schreef:
“Het frustreert me dat ik niet weet waar McCarron op doelt. Ik ken deze passage niet. Het komt niet bij me boven, dit incident. De crisis, daar kan ik me alles bij voorstellen en indenken. Maar dat God juist op dát punt weer in Dylan's leven kwam? Ik moet het boek maar gewoon lezen, denk ik.”
Gelukkig was Tom zo attent om op mijn blog te reageren. Hij kwam met enkel een citaat: 5 oktober 1987: “I,m determined to stand, whether God will deliver me or not.” En het is dit citaat dat Tom in zijn boek plaatst, bij dezelfde datum als mijn frustratie.
Mooi, Tom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten