vrijdag 20 oktober 2017

Kronieken #28: Ophelia

De orkaan Ophelia bereikte maandagmiddag de zuidkust van Ierland en veroorzaakte direct veel overlast, met windstoten van bijna 180 kilometer per uur. Wat betreft die overlast, in Nederland hadden we wat mooie dagen. En ik zette maar The Last Waltz van The Band op. Vanwege die uitstekende live-uitvoering van Ophelia, afkomstig van hun elpee Northern Lights – Southern Cross uit 1975.
Ondertussen krijgen we het een en ander toegeworpen over Trouble No More, de aflevering uit The Bootleg Series dat de Jesus Years van Dylan behandeld. In november wordt in bioscoop Het Ketelhuis in Amsterdam de gelijknamige documentaire vertoond.
Vandaag de bootleg 20ten20eleven maar weer gedraaid. Een live-registratie van Dylan's optreden in Ahoy, Rotterdam van 20 oktober 2011. Het Nederlandse optreden tijdens de tournee met Mark Knopfler. Wat ik me nog herinner, zijn de fans die óf alleen naar Knopfler kwamen, óf alleen naar Dylan, óf maar de hele avond bleven. En ik herinner me hoe Dylan zijn reisgenoot van het podium blafte.
Those were the days.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten