donderdag 12 oktober 2017

Cahoots

Ik had wat tijd over, dus ik surfde wat op internet. Eigenlijk was ik nergens naar op zoek, maar ik struinde wat rond op het onvolprezen Wikipedia. Een willekeurige zoekopdracht werd die over The A-Team, de bekende televisieserie van de jaren 80. Wie kent ze niet, de mannen John "Hannibal" Smith, B.A. Baracus, H.M. Murdock en Templeton “Face(man)” Peck. Van de acteurs had enkel George Peppard, die Hannibal speelt, een acteuropleiding gevolgd.
De rol van Face werd gespeeld door Dirk Benedict, geboren als Dirk Niewoehner. Na The A-Team speelde hij verschillende andere rollen. Ook is Benedict, waarvan ik vermoed dat hij een Duitse achtergrond heeft, een schrijver van twee boeken. En in 2000 schreef en regisseerde Benedict de film Cahoots.
Of Cahoots iets te maken heeft met het album van The Band, weet ik niet. Volgens mij is enkel de titel wat de film en de plaat met elkaar gemeen hebben. Maar ook hier geldt dat zoiets er niet toe doet. Dit is wat het is. En het is een goede gelegenheid om maar Cahoots uit de platenkast te trekken en te beluisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten