donderdag 17 augustus 2017

Face Value #2

Opeens stond ik er weer, bij de tentoonstelling Face Value in museum De Fundatie in Zwolle. Nee, helemaal opeens was het niet. Ik vertelde een vriend dat ik in mei naar de twaalf karakterstudies van Dylan was geweest. Mijn vriend gaf aan dat hij ook nog wel een keer naar Face Value wilde. “Dan ga ik met je mee,” zei ik. En zo geschiedde het dat we naar Zwolle afreisden voor de in bruikleen zijnde portrettenserie van The Bob and Jenny Ramsey Collection.
Is er iets anders dan bij mijn bezoek in mei? Nee. Of het moet zijn dat de tentoonstelling met een maand is verlengd en nu te zien is tot en met 24 september 2017. De bijbehorende poster is ongewijzigd, incluis de oude einddatum van de expositie. Hetzelfde geldt voor de catalogus, een herdruk van de expo in Chemnitz (zomer 2016).
Ik ben gegaan om de schilderijen opnieuw te zien. Maar vooral vanwege de combinatie van Dylan en het vriendschappelijk reizen. Zo'n kijkdag is een mooie kapstok om andere activiteiten aan te koppelen. Dat je dan ook nog de schilder Dylan tegenkomt, is meer dan mooi meegenomen.
En het is een goede aanleiding om Music From Big Pink te draaien. Of Planet Waves. En Self Portrait, natuurlijk. Maar bovenal Another Self Portrait.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten