zondag 26 februari 2017

Zondag

Het is de laatste zondag van februari. Terwijl ik in de kerk zit, luister ik aandachtig naar de dominee. Ik kan mijn aandacht er wel goed bij houden. Maar toch schiet mij een zin van Dylan door mijn hoofd. “And they’re breaking down the distance / Between right and wrong” denk ik opeens, als de dominee preekt over het opheffen van de afstand tussen God en mensen.
De zin komt uit Ring Them Bells, waarvan al een prima studio-versie bestaat op Oh Mercy, de plaat uit 1989 onder de bezielende leiding van de Canadese producer Daniel Lanois. Een nóg mooiere uitvoering is terug te vinden op Tell Tale Signs, aflevering 8 uit de Bootleg Series. Deze versie is Dylan's eigen variant op de Unplugged-serie van voormalig muziek-zender MTV. Ik zette de tekst van Ring Them Bells in mijn verslag van mijn stage bij EB Media, eind 2008.
Breaking down the distance. Mooi. Daar kan ik wel weer mee vooruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten