maandag 9 januari 2017

Verhoeven

Regisseur Paul Verhoeven won dit weekend een Golden Globe voor zijn Frans-Duitse film Elle. Het is die ouwe Amsterdammer natuurlijk van harte gegund. Noem het een afwijking van me, maar bij het horen van dit nieuws, dacht ik niet aan de Oscar-uitreiking volgende maand of de indrukwekkende carrière van Verhoeven. Nee, ik dacht aan Lenny Bruce. Of specifieker, ik dacht aan het liedje Lenny Bruce van Bob Dylan.
“Never did get any Golden Globe award” zingt Dylan over Bruce. Zeker, het is een smalle link. Maar in mijn Dylan-brein werkt het soms zo. Dat er van die kleine linkjes zijn naar de muziek (of beter: naar de teksten) van Dylan zijn.
Dylan levert de ondertitels in mijn leven. En daar hoort zo'n nieuwsberichtje dan ook bij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten