zondag 27 november 2016

Waking Up To Twists Of Fate

Onlangs verscheen de elpee-box Waking Up To Twists Of Fate. Het zou aan me voorbij zijn gegaan, als mijn platenboer Wobbe me niet op deze box heeft gewezen. De box was er gewoon, ik herinner me niets over een release van deze 3LP.
Waking Up To Twists Of Fate telt live-opnames uit de jaren zeventig, tachtig en negentig. Zo zijn er opnames van de David Letterman Show uit 1984 en '92, het Saturday Night Live-optreden van 1979 en ter gelegenheid van The World Of John Hammond uit 1975.
Het meest mooie is dat het volledige optreden van Live Aid '85 op deze box staat. Alle drie de nummers die Dylan met Keith Richards en Ronnie Wood speelde: Ballad Of Hollis Brown, When The Ship Comes In en Blowin' In The Wind. Maar óók de korte toespraak, waarin Dylan pleit voor een reservering van wat geld voor de Amerikaanse boeren.
Een hebbedingetje, deze box. Uitgegeven via Let Them Eat Vinyl, met permissie van Leffield Media. Waarvan akte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten