dinsdag 6 september 2016

She belongs to me

She’s got everything she needs
She’s an artist, she don’t look back
Wat een opening van een liefdeslied! En dan moet de rest nog volgen. Het is zoals even verderop in dit prachtige lied.
She wears an Egyptian ring
That sparkles before she speaks
Het nummer verscheen voor het eerst op de elpee Bringing It All Back Home uit 1965. Maar het nummer is ook te vinden als live-versie op Self Portrait, opgenomen tijdens het Isle Of Wight-festival uit 1969. Behalve hier is het nummer ook te vinden op de Bootleg Series. Aflevering 4 (het beroemde 'Judas!'-concert) opent met She Belongs To Me. Op deel 7, de soundtrack van de uitstekende Martin Scorsese-documentaire No Direction Home, staat het nummer ook. Eveneens is een versie terug te vinden op de afleveringen 10 (Another Self Portrait) en 12 (The Cutting Edge) terug te vinden.
In 2013 en 2015 was ik erbij toen Dylan het nummer live speelde. In 2013 was het in de Heineken Music Hall, waar ik samen met mijn goede vriend Jan was. Twee jaar later volgde de uitvoering in Carré, waar ik met broer Maarten en neef Bort was.
Bow down to her on Sunday
Salute her when her birthday comes
Ik zal het doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten