vrijdag 8 juli 2016

Walk a mile in my shoes

Hoewel ik een paar dagen lichtelijk op apegapen lag (een verkoudheidje, niks ernstigs), bleven mijn hersenen gewoon hun werk doen. Dat wil zeggen, ik dacht aan het een en ander. En van het een komt het ander. Zo is het ook nog een keer. Dus had ik opeens Walk A Mile In My Shoes in mijn hoofd. En als dit niets met Dylan te maken had, was ik hier op dit blog niet over begonnen.
Dit nummer is van Joe South en stamt uit 1970. Bob Dylan opende hiermee zijn eerste setlist, tijdens zijn vier shows-optreden in Toad’s Place, New Haven, Connecticut, van 12 januari 1990. En de maestro speelde de studio-versie van dit nummer in zijn 42e aflevering van de Theme Time Radio Hour. Editie 'Shoes'.
Van dit nummer bestaat ook een Nederlandse versie, Ga In Mijn Schoenen Staan. Vertaald door Formatie Concordia, het hobby-project van Huub van der Lubbe. In 2002 nam De Dijk de Nederlandstalige versie op voor hun cd Muzikanten Dansen Niet. Dit nummer verscheen als dubbel-singel. Op de b-singel staat een live-versie van Blind Willie McTell, uitgevoerd door De Dijk met Henk Hofstede van The Nits. Deze live-versie is sterk geënt op de versie van The Band, van hun reünieplaat Jericho.
Op deze manier heeft ook ziek-zijn een doel: het ontspannen zoeken naar verbanden richting Dylan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten