woensdag 27 juli 2016

Freek

Ik heb theoloog en theatermaker Rikko Voorberg hoog zitten. Om meer dan één reden. Eén van de redenen gaf hij vandaag. Voor het online tijdschrift Lazarus Magazine schreef Rikko een artikel, over leven na de dood. Het gaat mij er niet om dat ik zijn verhaal hier herhaal. Rikko is groots genoeg om zelf gelezen te worden.
Waar het mij om gaat, is waar Rikko zijn stuk mee eindigt: “Leren sterven om weer op te staan. Het is me nogal een methode, toch is het de weg van Jezus en de uitnodiging aan jou en mij. Ik sterf de spreekwoordelijke duizend doden nu mijn boek in zijn afrondende fase zit. En vind het een prettige gedachte dat als alles misgaat het waarschijnlijk het begin is van nieuw leven.
Of je Christen, Hindoestaan bent, Islamiet of Jood.
Er is leven, er is leven na de dood – dank je wel Freek de Jonge”
Ik denk zomaar dat Rikko weet dat deze tekst van Freek de Jonge een vertaling of een bewerking is van Death Is Not The End van Bob Dylan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten