zaterdag 16 juli 2016

Charlie Sexton

Sinds jaar en dag maakt gitarist Charlie Sexton deel uit van de begeleidingsband van Dylan. Sexton doet dat tegenwoordig in zijn tweede termijn, al vanaf 2009 weer. In de afgelopen zes jaar is hij een enkele keer vervangen door Colin Linden en Duke Robillard. Eerder al maakte Sexton ook al uit van de zogenaamde Never Ending Band, tussen juni 1999 en november 2002.
In die eerste periode vervulde Sexton de rol van tweede gitarist, naast die van multi-instrumentalist Larry Campbell. Nu is Sexton de lead-gitarist, maar moet hij voor alle overige snaar-instrumenten zijn meerdere erkennen in Donnie Herron.
Wat ik eigenlijk niet wist van Sexton, is dat hij een bescheiden carrière als solomuzikant achter de rug heeft. Bij mijn plaatselijke platenboer Wobbe, ontdekte ik het debuutalbum van de gitarist. Pictures For Pleasure heet deze elpee, die stamt uit 1985 en is geproduceerd door Keith Forsey. Dit album verscheen toen Sexton zijn 17e verjaardag nog moest vieren.
Ik heb Pictures For Pleasure gehoord, een plaat die ik vooral uit een bepaalde 'geschiedschrijving' heb gekocht. Niet zozeer omdat ik fan ben van de soloartiest Sexton, wel omdat ik het interessant vind waar Dylan's medewerkers muzikaal vandaan komen.
Van hier, dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten