woensdag 16 december 2015

Christmas in the heart

Bij onze Dylan-avond draaiden we gisteravond de cd Christmas In The Heart. Het is Dylans enige kerst-album. Uiteraard kwamen we gedrieën te spreken over de kwaliteit van deze plaat. Is het een hoogstandje of een commerciële inschattingsfout?
Wat mij betreft geen van beiden. Een hoogstandje vind ik 'Christmas...' niet. Nummers als Here Comes Santa Claus, Must Be Santa en Christmas Island, tjah, ik weet het niet. En toch, nummers als Hark The Herald Angels Sing en O' Come All Ye Faithfull (Adeste Fidele), dat zijn nummers waarin de maestro zijn best doet.
Een commerciële misser lijkt het me ook niet, hoewel ik vermoed dat Dylan met dit album qua financiën erbij in is geschoten. Ik wil wel opmerken dat de opbrengst van Christmas... is gegaan naar een Amerikaanse voedselbank. Genereus is Dylan zonder meer.
Nog een week, dan is het kerst. Volgende week kan ik drie dagen luisteren naar de kerstmuziek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten