woensdag 2 september 2015

Onder Invloed


Matthijs van der Ven is een muziekliefhebber. Dat kan niet anders. Hij onderhoudt namelijk de website Onder Invloed. Op deze site spelen Nederlandse muzikanten een nummer van hun grote voorbeeld. Het loont de moeite om eens op dit blog rond te sneupen.
Behalve een website, heeft Van der Ven ook een boek geschreven met dezelfde titel. Het is mij nog niet gelukt om het boek te lezen. Niet in zijn geheel, althans. Bij het doorbladeren van Onder Invloed ben ik al wel de naam van Dylan een aantal keer tegengekomen.
Met de belangrijkste notering in het afsluitende 'Over Onder Invloed': “Het idee voor dit project ontstond in de zomer van 2007, door het lezen van Bob Dylans autobiografie Chronicles tijdens het Sziget-festival in Boedapest. Dylan schrijft over de muzikanten die een voorbeeld voor hem zijn geweest, onder meer in zijn jongere jaren. Al lezende, bedacht ik een concept waarbij ik de invloeden van muzikanten kon combineren met mijn kersverse fascinatie voor video.”
Hier moet ik het maar bij laten. Want er is immers niets wat nog gezegd moet worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten