woensdag 5 augustus 2015

Tekstje


Omdat ik nog wel van hebbedingetjes en prullaria houd, nam ik onlangs een elpee mee bij Wobbe vandaan. Het ging om het debuut-album van Bob Dylan – zonder hoes, de elpee zelf was geperst in een was dat ter linkerzijde wit was en ter rechterzijde rood. Een leuk en grappig iets, vond ik zelf. Zoals bij alle nieuwe muziekaankopen, ging ook deze plaat op de platenspeler. Bekende muziek, uiteraard.
Tot ik bij In My Time Of Dying aankwam. Plots hoorde ik een couplet dat ik kende in een ander verband. Well, meet me Jesus, meet me, meet me in the middle of the air / If these wings should fail to me. Waar kénde ik deze woorden van?
Ineens wist ik het. Johnny Cash, Ain't No Grave. Teksten lenen, dat gebeurt in de muziek regelmatig. Dat zo'n zin via via ergens terecht komt, daar zou je een hele studie over kunnen maken. Het is in ieder geval niet iets om je over op te winden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten