zaterdag 29 augustus 2015

Shooting Star / Vallende ster

Zag een vallende ster vannacht
en ik dacht aan jou
Je probeerde in te breken in een andere wereld
een wereld die ik niet kende
Ik vroeg me altijd af of je het ooit gehaald hebt
Zag een vallende ster vannacht
en ik dacht aan jou

Zag een vallende ster vannacht
en ik dacht aan mezelf
Of ik nog steeds dezelfde was
Of ik ooit zou worden wie jij wilde wie ik moest zijn
Miste ik het merkteken of overschreed ik de lijn
die alleen jij zou kunnen zien?
Zag een vallende ster vannacht
en ik dacht aan mezelf

Luister naar de locomotief, luister naar de toeters en bellen
als de laatste brandende wagon uit de hel voorbij trekt
Alle goede mensen bidden
Het is de laatste verzoeking, de dag des oordeels
De laatste keer dat je mogelijk de Bergrede kunt horen
De laatste radio staan aan

Zag een vallende ster vannacht
wegsluipen
Morgen is er weer een dag
Gok dat het te laat is om de dingen tegen jou te zeggen
die je van me nodig had om te horen
Zag vannacht een vallende ster
er tussenuit knijpen

---

Shooting Star verscheen in 1989 op het album Oh Mercy!, een term die slaat op genade, barmhartigheid, verzoening tussen God en de mensen. De live-versie op MTV Unplugged is die van een ongekende schoonheid, vooral door het instrumentarium. Drummer Winston Watson laat de prachtigste details horen en Brandon o'Brian bespeelt meesterlijk het Hammond-orgel.
De Tilburges troubadour en Dylan-vertolker Jacques Mees bracht vijf jaar geleden een album uit met alleen maar Dylan-songs. Dit album heet Shooting Star, en het nummer zelf staat ook op de plaat. Een mooie vertolking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten