woensdag 15 juli 2015

Donkere ogen

De heren zijn aan het praten, en de maan van middernacht staat aan de rivierkant
Ze drinken alles op en lopen – ze dronken een glas, deden een plas en lieten de boel zoals het was – en het is tijd voor mij om te sluipen
Ik leef in een andere wereld waar leven en dood herinnering zijn
Waar de aarde is gesnoerd met liefdesparels en al wat ik zie zijn donkere ogen

Een haan kraait ver weg (Petrus!), een kemphaan jubelt op afstand en een andere soldaat is in diep gebed verzonken
Een moederskindje is verdwaald, moeder vind hem nergens
Maar ik hoor een andere trom beuken voor de dode die verrijst
Wiens beestig karakter vreest als ze komen en al ik zie zijn donkere ogen

Ze vertellen mijn om discreet om te gaan met alle voorgenomen bedoelingen
Ze vertellen mij van zoete wraak en van waar zij staan, begrijp ik dat goed
Maar ik voel niets voor hun spel, waar schoonheid onherkenbaar is
Alles wat ik voel is hitte en vlam en al wat ik zie zijn donkere ogen

Het Franse meisje is in paradijs en de dronken man zit achter het stuur
Honger is een hoge prijs aan de gevallen goden van snelheid en staal (auto's, bling bling)
Tijd is kort en de dagen mooi en hartstocht reageert op de vliegende pijl (van Cupido?)
Miljoenen gezichten in het publiek maar ik zie enkel donkere ogen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten