zaterdag 2 mei 2015

Dertien jaar geleden: Setlist Rotterdam, The Netherlands, 2 mei 2002

Dertien jaar geleden, 2 mei 2002, ging ik voor het eerst naar een concert van Bob Dylan. Achteraf gezien was het een geweldig optreden, hoewel ik dat gevoel ook al had tijdens het optreden zelf. Die harmonische zang tijdens Wait For The Light To Shine en Blowin' In The Wind door Dylan en zijn gitaristen Charlie Sexton en Larry Campbell. Sowieso de opening met een gospel-traditional. De vele akoestische liedjes. De slide guitar van Campbell. Solid Rock. En als hoogtepunt Blind Willie McTell.
Ik kan me nog goed herinneren dat Dylan Blind Willie McTell inzette en de eerste regel zong, en dat mijn broers en ik elkaar aankeken en elkaar toeriepen: “Blind Willie!” Mocht er in muziek sprake zijn van een bekeringsmoment, dan zou dit mijn bekering tot het Dylandom zijn.
Nog steeds geldt “Ahoy', 2002” voor mij als een ijkpunt. De volgende zes Dylan-concerten die ik nadien heb gezien, heb ik stuk voor stuk met deze avond vergeleken. Misschien niet helemaal eerlijk, want elke show stond en staat weer op zichzelf. Het geeft wel aan, wat voor intense avond ik die tweede mei in 2002 heb beleefd. Dit had ik niet willen missen.
Voor de volledigheid publiceer ik hieronder de setlist van die avond (ook hiervoor mijn dank voor BobLinks). De foto bij deze blog is niet per se van dezelfde avond, maar is wel tijdens dezelfde tournee genomen.

--

Wait For The Light To Shine (acoustic) (Larry on mandolin)
I Threw It All Away (acoustic) (Bob on harp and Larry on pedal steel)
It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (acoustic) (Larry on cittern and Charlie on dobro)
Love Minus Zero/No Limit (acoustic)(Bob on harp and Larry on steel guitar)
Solid Rock
Watching The River Flow (Bob on harp and Larry on steel guitar)
Sugar Baby (Tony on standup bass)
Lonesome Day Blues (Larry on slide guitar)
Masters Of War (acoustic) (Charlie on dobro)
Mr. Tambourine Man (acoustic) (Bob on harp)
Tangled Up In Blue (acoustic)
Blind Willie McTell (Larry on cittern)
Summer Days (Tony on standup bass)
The Wicked Messenger (Bob on harp)
Rainy Day Women #12 & 35 (Larry on steel guitar)

1st encore

Man Of Constant Sorrow
Like A Rolling Stone
If Dogs Run Free (acoustic)(Bob on harp and Larry and Charlie on electric guitars)
Honest With Me (Larry on slide guitar)
Blowin' In The Wind (acoustic) (Bob on harp)

2nd encore

All Along The Watchtower

Jim Keltner on drums on all songs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten