zondag 1 februari 2015

Aantekeningen #15: Frank Sinatra

Inmiddels draait voor de zoveelste keer Shadows In The Night op de platenspeler. Een album dat in zijn totaliteit me erg bevalt. Voor mij een nieuw Dylan-album; ik ben niet thuis in de muziek van Frank Sinatra, dus ik kan het verschil niet goed beoordelen. Ik weet dus niet goed in hoeverre Dylan er in is geslaagd om de nummers van Sinatra te 'uncoveren', te ontdoen van alle bekende cover-versies en het verschil tussen een big band-begeleiding en een vijfkoppige begeleidingsband.
Ik weet wel dat Dylan zuiver en verstaanbaar klinkt. Beter dan op zijn albums met eigen materiaal, waarbij de grootmeester lijkt te smokkelen met zijn gemompel. Via zijn eigen blog, laat Tom Willems weten dat hij worstelt met dit on-Dylaneske album. Ik worstel niet zo heel erg met dit album, ik geniet er van. Maar ik ben dan ook niet de 'grootste Dylankenner van de Lage Landen'.
Even wat anders, wat niks met Shadows In The Night te maken heeft. In de kerk zongen we vanmorgen de klassieker “Zoek eerst het koninkrijk van God”. Het tweede couplet van dit lied begint met de zin: “Men kan niet leven van brood alleen...”. Ik dacht gelijk aan Tempest, Pay In Blood: “Man can't live by bread alone / I pay in blood, but it's not my own”.
Waarvan akte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten