woensdag 21 januari 2015

Blood On The Tracks en Shot Of Love

Gisteren was de veertigste verjaardag van Blood On The Tracks. Voor het muziek-blog Classic Rock Mag schreef ik er al een verhaal over. Dat verhaal plaats ik op dit blog maar niet. Desalniettemin, veertig jaar Blood On The Tracks. Dat is nogal wat. Een ijkpunt in Dylans carrière. Zoals er zovelen zijn.
Het gonst al een tijdje dat er van de outtakes van 'Blood' een nieuwe aflevering komt in de Bootleg Series. Dat zou erg mooi zijn, hoewel we niet weten wat er op dat BS-album dan komt te staan. Horen we dan de originele versies vanuit New York, versie 1.1, zoals we die kennen van de 'misdruk'? Horen we dan ook de outtakes van de Minneapolis-opnames?
Ach, ons geduld wordt weer op de proef gesteld.
Voorlopig moeten we het doen met wat er al naar ons, gewone stervelingen, is toegeworpen. Blood On The Tracks is daar een mooi voorbeeld van.
Een album waar ik afgelopen weekend mee bezig was, is Shot Of Love. Een prima album, overigens. De afsluiter uit de gospel-trilogie. Met het schitterende titelnummer. Het uitstekende Heart Of Mine. Het indrukwekkende Every Grain Of Sand.
Wat mij nog niet eerder was opgevallen, was het 'Special Thanks to: David Geffen'. Bedankt Dylan hier nu de man van Asylum Records? Ik weet het niet, maar het zou wel een leuk feitje zijn als het inderdaad zo is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten