zondag 9 november 2014

Aantekeningen #13: Losse eindjes

Het is vandaag precies 25 jaar geleden dat de Berlijnse Muur viel. Belangrijke mensen, popsterren, kunstenaars en politici verdringen elkaar om te bewijzen dat juist zíj van belang waren geweest voor 'Die Wende'. Vergelijkbare taferelen als bij de afschaffing van de apartheid. In het geval van de Muur, krijgt Bruce Springsteen de eer dat hij de Muur slechtte. Met het nummer Chimes Of Freedom, van Bob Dylan.
Gisteravond ben ik bij Tangarine geweest. De tweelingbroers speelden in Poppodium Romein in Leeuwarden. Romein was vroeger de Westerkerk. Een prettige omgeving voor de gereformeerd opgevoede jongens. Tijdens het nummer Life Falls Down speelden de Brinks-broers het eerste couplet en het refrein van Blowin' In The Wind. Ik had een top-avond.
Dylan zou in 1969 een plaat willen maken met The Beatles en The Rolling Stones. Volgens producer Glyn Johns vonden Keith Richards en George Harrison het idee “fantastisch, maar zij waren dan ook grote Dylanfans. Ringo [Starr], Charlie [Watts] en Bill [Wyman] stonden open voor het idee, zolang alle anderen ook geïnteresseerd waren. Paul [McCartney] en Mick [Jagger] vonden het echter maar niets."
Zou dit bericht waar zijn? Of een broodje aap van Johns, om zijn biografie extra aan te zetten? Ik weet het niet, maar het verhaal vind ik wel een sterk verhaal. Bewijzen kan ik het niet, maar ik heb er maar mijn eigen ideeën over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten