zaterdag 8 maart 2014

Vandaag

Buiten neemt de lente steeds meer terrein over van de winter. Dat kan maar één ding betekenen: naar buiten! Ik heb dat ook gedaan, en ik moet zeggen: het is genieten. Na de kwakkelende winter is het prettig dat het voorjaar wel van zich laat voelen.
Maar dat neemt niet weg dat ik vandaag het boek van Tom Willems heb uitgelezen, Laat mij vandaag vergeten tot morgen. Een recensie heb ik al geschreven, dat herhaal ik hier niet. Tenminste, niet in diezelfde verwoordingen.
Wat geschreven staat, is reeds gezegd.
Maar niet alles is gezegd. Want neem bijvoorbeeld de link tussen Bob Dylan en William Blake. Willems legt die link tussen de twee dichters. Terecht, denk ik. Maar ik ken Blake niet. Maar wat ik heb gemist in de aantekeningen van Willems is het verband dat Ernst Jansz legt tussen Dylan en Blake, bij zijn vertaling en toelichting op Every Grain Of Sand/Elke Korrel Zand.
Jansz vertelt namelijk dat Dylan zich voor deze gospelklassieker zou kunnen laten inspireren door Blake's Auguries Of Innocence.
Of dan de brieven aan Rob en Arie. Bekende namen voor wie regelmatig Willems' blog leest. Natuurlijk, met het schrijven van een brief brengt de schrijver zijn gedachten op orde. Maar ik ben erg benieuwd naar de reacties op die brieven.
En hoe zit het met die bloemlezing met teksten over Dylan? Dat plan is nog niet uitgewerkt door Willems. Mij lijkt het wel wat. Om er over mee te denken. Misschien moet ik wel solliciteren naar Willems. Of hij neemt dit blog op als sollicitatie.
En dan is er nog dat boek over Blonde On Blonde. Hopelijk komt dat boek er wél. En Willems mag dat boek schrijven. Nu maar wachten op dat boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten