vrijdag 21 maart 2014

EenVandaag over Cash

Het tv-programma EenVandaag besteedde deze week aandacht aan Johnny Cash. John jr. heeft namelijk 'nieuw materiaal' ontdekt, en dat uitgegeven. Reden genoeg voor de redactie om een kopje koffie te spreken met John.
Ik heb uiteraard niets tegen zo'n item. Hoe meer Cash, hoe beter. Zeker als je het afzet tegen de Nederlandse muziekproductie: nee, dan liever Cash. Maar toch, ergens wringt het. En ik weet ook waar de schoen wringt.
Daarvoor citeer ik graag een gedeelte uit een lied van Fred Eaglesmith, de Friese Canadees. Hij maakte zo'n drie jaar geleden het nummer “Johnny Cash”.

Yeah, you sure do like Johnny Cash now
Now that they've put him in the ground
You hang his poster on your ceiling
His songs give you a real good feeling
And you sure do like Johnny Cash now

Where were you in 1989
When it looked like Johnny was on the decline
His career was fading and his shows weren't selling
You were listening to heavy metal
And you sure do like Johnny Cash now

Misschien ben ik wel te cynisch. En snap ik er niets van waarom overleden artiesten na hun dood opeens belangrijker zijn dan tijdens hun leven. Maar ik ben dan ook maar een eenvoudige schoenenlapper.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten