zondag 30 maart 2014

Aantekeningen #3

Verplichtingen dwingen me om me te concentreren op andere zaken dan Bob Dylan. Dat is jammer, want over Dylan is altijd genoeg te melden. Immers, Tom lukt het wel regelmatig om iets over onze gemeenschappelijke hobby te schrijven. Het grote verschil tussen Tom en ondergetekende, is dat Tom over vrijwel alles van Dylan schrijft. En ik doe dat niet.
Tijd om de achterstand in te halen. Via een Aantekeningen, dat overigens niet te vergelijken is met de boeken en berichten van Tom. Maar goed, dat verschil is al benoemd. Tom en ik zijn niet dezelfden. Gelukkig maar.
Allereerst de nieuwe 'Dylan-cd'. Lost On The River: The New Basement Tapes heet die cd. Het project, geleid door T-Bone Burnett, lijkt enigszins op The Lost Notebooks van Hank Williams. Vergeten teksten van de zanger zijn door collega's op muziek gezet. En uitgevoerd. Onder andere Elvis Costello (The man who needs no introduction) en Marcus Mumford (van Mumford & Sons) zijn de uitvoerende artiesten.
Het gaat om 24 nummers, uit de periode dat Dylan met The Band in de kelder van Big Pink nummers opnam. Ergens in het najaar wordt de cd verwacht. Ik ben benieuwd.
Morgenavond begint Dylan met zijn huidige begeleidingsband aan een korte Aziatische tournee. Negen avonden staat hij in Tokio, om vervolgens naar Sapporo (twee avonden), Nagaya (ook twee avonden), Fukuoaka (één avond), Osaka (drie avonden), Maui (één avond) en Honolulu (één avond). Vier weken, en dan is er weer rust.
Dit is het voor nu.
Tijd om weer te richten op de zonnige zondag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten