vrijdag 11 oktober 2013

Setlist Oslo, Noorwegen, 10 oktober 2013

Things Have Changed
She Belongs To Me
Beyond Here Lies Nothin'
What Good Am I?
Pay In Blood
Duquesne Whistle
Tangled Up In Blue
It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding)
--intermission--
Early Roman Kings
Simple Twist Of Fate
Summer Days
Forgetful Heart
Spirit On The Water
Soon After Midnight
Long And Wasted Years

Encore

All Along The Watchtower
Blowin' In The Wind


Bovenstaande is de setlist van “Oslo”, Dylans eerste avond van zijn Europese najaarstour 2013. Aan deze speellijst valt een aantal dingen op. Bijvoorbeeld de intermission. Een pauze tussendoor. Ik vraag me af wat tijdens die pauze gebeurt. Is Dylan inmiddels zo oud dat hij tussendoor moet rusten? Dat lijkt me sterk. Maar wat moet dan wel worden gedaan? Of is de intermission een moment om snaren te wisselen, die zojuist zijn geknapt?
Ik weet het niet. We zullen het bij de reviews – later vandaag? – wel te lezen krijgen.
Wat ook opvalt is dat Like A Rolling Stone ontbreekt. De afgelopen decennia was dit lied standaard op elke setlist aanwezig. Doorgaans als afsluiter van het hoofdgedeelte. Daar staat dan wel tegenover dat de lijst van gisteravond bijzonder mooie nummers bevat.
Zoals She Belongs To Me. What Good Am I?. Veel van de laatste plaat Tempest (Pay In Blood, Duquesne Whistle, Early Roman Kings, Soon After Midnight, Long And Wasted Years). Veel nummers uit de recente Dylan-geschiedenis.
Mooi.
Dit belooft heel wat voor de komende avonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten